Sunday 1 June 2014

Menjengah ke Bumi

Assalamualaikum


sekian sekian sekian lama menyepi kini aku mula mengaktifkan kembali kesibukan aku dalam dunia blog nie. rindu pae tak ? ekekeke. maklum sekarang i am busy women. ceh!  takpa lepasni memang muka nie akan selalu membebel bebel dekat sini, Almaklumlah semenjak dua menjak dah semakin duduk bersenang lenang di rumah. ehh ? yer sekarang dah oficially duduk rumah. haa nak tahu kenapa?? haa tu yang nak cerita ni haaaa..


akhirnyaaaa aku berjaya jugak tamantkan sesi pembelajaran dekat Politeknik Merlimau, ya Allah sumpah aku rasa legaaa teramat, Alhamdulilah , penuh rasa syukur sampai rasa macam nak menjerit jiwaaa ragaaa. Lepasni sesi meletakkan diri untuk berPraktikal , waaa debar betul rasa nie. hehehe
pratikal dekat mana nanti  ? ok meh sini tengok

  Disinilah akan aku sedia berkhidmat. Kita main air lombong, bukan terjun lombong okayyy.. hahaha
sinilah aku dok mengulang alik dari rumah keSyarikat Air Johor ( Semangar ) tempat ni tak familiar sangat, memang pun haha. yang pasti tempat aku praktikal nanti tak lah sejauh mana aku belajar, dekat ja, maybe dalam 20minit sampai. ( naik moto ego S ) kalau naik kereta maybe lagi cepat sampai. almaklumlah kereta masih tidak mampu beli. haha naik moto dulu okayy. memang aku selalu akan okay.  hope masa praktikal nanti pun akan okayyyy, jumpa manusia yang okay2. malas kalau ada yang leceh nie haaa. kan kan.

then sementara start praktikal, macam biasalah aku memang suka menyusahkan mak aku masak sedap sedap bila duduk rumah sambil taman sekandang anggur yang tak pernah membuahkan hasil.haha tapi sementara duduk rumah takda buat apa, adelah jugak aku mohon macam macam kerjaaa, apa orang kata sediakan payung beso beso sebelum ribut topan datang. buat sedap hati, tak lah orang cakap duduk rumah tak datang pape hasil , ehh tak okayy aku pagi pagi dah bangun tolong mak pergi paso , kejot laki pergi kojeee. kemas rumah . haaa mak memang suka bila aku ada. kurang beban dia sikit dekat rumah , maklum rumah aku takda bibik, so apa guna ada anak perempuan, kenalah bantu mak dekat dapur tu kan.


nilah antara page page yang aku rajin terokai, mana la tahu ada rezeki kan. elok orang kata kita mencubaa. ade atau takda rezeki dah belakang kira. sekarang ni bila dah nak sampai penghujung belajar,kepala dah ligat jugak pusing pusing dok memikir kerja yang sesuai dengan jiwa aku nie, kalau nak ikutkan memang syok masuk site bagai, tapi maklumlah aku ni tak segagah mana ada semputtssss pulak tu , macam mana nak jaga site, ade mat mat banglaaa endon nepal mymmar yang dok menjagaaa aku, hahahaahahah imagine lah . pergh macam mana agaknyaaaa. hahaha.




No comments:

Post a Comment